Pages

30 april 2015

Dag 16 - Linzensalade

Ik weet niet of de chia pudding er iets mee te maken had, maar ik had niet zo'n geweldige dag. Voor mijn werk was ik de hele dag in Utrecht voor een training. Dat verliep eigenlijk heel soepeltjes maar in de pauze raakte ik wel een beetje gestresst door allemaal berichtjes van klasgenoten. In 1 woord: chaos. Project groepen waren opnieuw ingedeeld en de inschrijving voor minoren was geopend maar alle leuke waren binnen no time al vol... Met een lichtelijk geïrriteerd humeur en lege telefoon batterij vertrok ik weer richting huis. Ook al had ik de hele dag gezeten, mijn schoenen begonnen plotseling ontzettende pijn te doen. Bestel nooit schoenen online (ze waren zo leuk...). Vervolgens was mijn fiets verdwenen. Weggehaald bij het station omdat hij één meter naast de rekken stond die gewoon standaard helemaal vol zijn. Zó oneerlijk! Bovendien stonden er nu gewoon weer 10 nieuwe fietsen. Vervolgens moest ik dus met de tram en het laatste stuk te voet. Ik trok het op een begeven moment echt niet meer dus ben ik maar verder op mijn sokken naar huis gelopen.

Gelukkig kon ik thuis toch nog wel een vreugde dansje doen, want ik heb weer wat studiepunten binnen van een project in samenwerkingsverband. Extra blij omdat dat ik dat echt níet had zien aankomen. Ik had geen zin meer om naar de supermarkt te gaan dus keek ik wat ik in huis had voor het avondeten. Het werd een salade met linzen (uit blik), die had ik nog niet eerder gegeten. De smaak heeft me nog niet helemaal overtuigd, het smaakte een beetje droog. Ik heb nog wat gedroogde linzen in de kast waar ik binnenkort een soep van ga maken, misschien met tomaten, zoete aardappel of kokosmelk.


Nodig voor 2 personen:
- 1 blikje linzen
- zak veldsla a 70 gram
- 200 gram bakje cherry tomaatjes
- 1/2 avocado
- 1/2 komkommer
- 20 gram pompoenpitten of noten
- limoen
- olie
- peper

Verwarm de oven voor op 180 graden. Snijd de cherry tomaatjes door midden en leg ze in een oven schaaltje. Besprenkel ze met olie (ik gebruikte knoflook olie) en wat peper. Zet ze voor ongeveer 15 minuten in de oven. Spoel de linzen af met koud water en laat uitlekken in een vergiet. Doe de veldsla in een kom en verdeel de komkommer en avocado er in stukjes over. Rooster de pompoenpitten (of noten). Verdeel de linzen en de tomaatjes over de salade en knijp wat sap uit de limoen over de salade (ik hou d'r van). Ik had het zelf niet gedaan, maar ik denk dat het ook wel lekker is om er een fris appeltje door heen te doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten