Pages

29 april 2015

Dag 15 - Tofu met mie

Ik zit alweer op de helft van mijn dieet! De tijd vliegt echt. Moet zeggen dat ik het af en toe wel een beetje zat begin te worden. Zo gingen de oranje tompouchen dit jaar aan mijn neus voorbij en hadden mijn ouders werkelijk niks lekkers voor mij in huis om te snoepen (misschien ook wel goed). En Tony's Chocolonely's karamel-zeezout reep is nu ook nog eens in de aanbieding :< maar verder ga ik vrolijk door !

Vanavond at ik samen met mijn huisgenootje. Ik had haar al van alles vertelt over het dieet en ze wilde ook wel een keertje tofu proberen. Dat moest natuurlijk wel extra lekker worden. De tofu met mie die ik eerder maakte was al door twee vriendinnen goedgekeurd, dus besloot ik weer voor deze combinatie te gaan. Dit keer gebruike ik de licht gekruide tofu blokjes van de Albert Heijn.



Nodig voor 2 personen:
- 120 gram mie, zonder ei
- 80 gram tofu blokjes, licht gekruid
- 250 gram courgette
- 50 gram champignons
- 1/2 rode paprika
- 1/2 rode ui, gesnipperd
- 1 teen knofook, fijngesneden
- 30 ml teriyaki woksaus
- 1 theelepel sesamzaadjes

Kook de mie gaar volgens de aanwijzingen op de verpakking. Snijd de courgette, paprika en champignons in stukjes. Verhit wat olie in een wok en fruit de ui en knoflook even aan. Voeg de paprika toe en bak 2 minuten mee. Voeg vervolgens de champignons, tofu blokjes en courgette toe en bak nog 5 minuten door. Rooster intussen de sesamzaadjes op laag vuur tot ze bruin kleuren. Schep de mie door de groente met de teriyaki woksaus en verwarm nog even door. Strooi tenslotte de geroosterde sesamzaadjes erover, eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten