Pages

29 april 2015

Dag 14 - Havermout uit de oven

Vanochtend had ik na een aantal dagen weggeweest te zijn eindelijk weer tijd om wat meer aandacht te besteden aan mijn ontbijt. Ik had heel veel zin in iets in de oven te stoppen, dus ik probeerde een receptje van een van mijn nieuwe favoriete blogs livingthegreenlife. Sanne heeft zoveel lekkere recepten die ik echt állemaal wil proberen en ze maakt ook nog eens prachtige foto's van de resultaten. Haar recept voor baked oatmeal vind je hier.



De hoeveelheden heb ik aangepast naar mijn eigen behoefte, dat kun je natuurlijk zelf ook weer aanpassen (ligt eraan hoeveel trek je hebt en als je wat meer 'pap' wilt dan gebruik je gewoon wat meer melk). Het ziet er bij mij niet zo mooi uit als bij Sanne, maar het smaakte super! Binnenkort wil ik wat variaties proberen, bijvoorbeeld met appel, kaneel en cranberry's of eentje met peer en walnoten.

Nodig voor 1 persoon:
- 40 gram havermout
- 20 gram boekweit korrels
- 25 ml amandelmelk
- 2 eetlepels kokosrasp
- 75 gram blauwe bessen
- 1 kleine banaan
- 1 theelepel kaneel
- 10 gram rozijnen
- scheutje agave siroop

Verwarm de hetelucht oven voor op 180 graden. Snijd de banaan in plakjes en gooi alles bij elkaar in een ovenbestendige schaal/kom (houd wat plakjes banaan apart). Zet de kom in het midden van de voorverwarmde oven en na ongeveer 25 minuten haal je er je eigen warme bessen taartje uit! Maak af met de rozijntjes en een klein beetje agave siroop :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten