Pages

18 april 2015

Dag 4 - Bananasplit ontbijt

Ik bedacht me ineens dat ik nog niet eens mijn ontbijt heb gepost, en dat terwijl dat mijn favoriete maaltijd van de dag is! Ik kijk er 's avonds in bed stiekem al naar uit. Vaak heb ik ook gewoon meteen trek wanneer ik wakker wordt, en heb ik mijn ontbijt al op voor ik het weet (en voor ik een foto heb gemaakt). Ik heb jaren lang hetzelfde ontbijt gegeten: boeren muesli met magere kwark. Geen idee hoe ik dat toen heb volgehouden, nu probeer ik graag van alles uit. Vanmorgen maakte ik voor het eerst een 'bananasplit' - hmmmm.


Nodig voor 1 portie:
- 1 banaan
- 150 gram plantaardige yoghurt (alpro soja naturel)
- 2 eetlepels muesli
- 1 handjevol frambozen, vers of diepvries
- 1 eetlepel (wal)noten
- 2 gedroogde vijgen
- 5 gram kokosrasp
- 5 gram raw cacao nibs
- agave siroop

Snijd de banaan horizontaal doormidden (ligt er natuurlijk aan hoe je de banaan vast houdt, kijk maar gewoon naar de foto). Schep de yoghurt en muesli over de banaan en daarna de rest van de ingrediƫnten. Maak er iets leuks van. Je kunt natuurlijk allerlei combinaties maken door af te wisselen met de toppings: rozijnen, bessen, pecannoten, pindakaas, cacaopoeder, kaneel etc. Of door een keer yoghurt met een smaakje te gebruiken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten