Pages

4 mei 2015

Dag 17 en 18 - Pita falafel broodjes

Vorig jaar at ik op Lowlands voor het eerst falafel en sindsdien eet ik het regelmatig. Ik vind het heerlijk om door een couscous salade te doen, maar van het weekend had ik toch wel weer zin in een 'broodje falafel.' Mick en ik maakten pita falafel waarmee ik Mick er een beetje van hoopte te overtuigen dat falafelbroodjes minstens zo lekker zijn als shoarma (wat ik zelf overigens echt niet te eten vind). We aten het met rauwkost salade en hot ketchup. Gelukkig mag ik gewoon ketchup eten. Mick had trouwens stiekem toch liever shoarma op z'n broodje gehad, I could tell.



Met een tas vol eten was ik vrijdag in Amsterdam gearriveerd en toen ik mijn bakjes salade en fruit in de koelkast wilden leggen was die echt prop en propvol! ''Ehmm Mick, waarom liggen hier 20 avocado's in de kast?'' Bleek huisgenoot J. zaterdagavond een barbecue te geven die ik he-le-maal was vergeten. Dat werd weer een uitdaging.

Zaterdag kwam huisgenoot J. dus ook thuis met 6 kilo gamba's en een stapel gigantische steaks. Ik had wel gezegd dat er met mij geen rekening gehouden hoefde te worden, en dat ik zelf wel voor mijn eten zou zorgen. Wel vond ik het jammer dat ik op het stokbrood na werkelijk níks kon eten van wat er op tafel stond. Sowieso het vlees en de vis niet, maar ook de salade met feta niet, de tzatziki en guacamole omdat daar één lepel mayonaise doorheen was gegaan. Mijn avondeten werd dus een soort combinatie van de linzensalade die ik nog net in de koelkast had kunnen proppen met wat falafel balletjes bij gebrek aan inspiratie en aanbod in de AH. En droge stokbroodjes. Volgens mij dacht de helft van de gasten dat ik helemaal de weg kwijt was toen -terwijl de meeste perfecte stukken vlees en vis voorbij kwamen- ik in mijn eentje in de keuken courgette aan het grillen was en falafel in de pan gooide. En soms wil je ook gewoon niet 10x uitleggen dat het voor een studie project is. Ach, ik heb de avond overleefd en dit zijn natuurlijk wel de situaties waar ik heel veel van leer :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten