Pages

16 april 2015

Dag 2 - Couscous met kaneel

Sinds kort heb ik de avocado 'herontdekt'. Naast het feit dat ik gewoon een beetje vergeten was dat ze bestaan, sloeg ik er tot nu toe telkens in de avocado te laten creperen terwijl hij de dag ervoor toch echt nog zo hard als baksteen leek te zijn. Op verschillende (vegan) blogs komt de avocado vaak voorbij en omdat ze vol goede stoffen zitten geef ik de vrucht weer een kans.

Gisterenochtend ging ik even langs de Lidl omdat ik had gelezen dat daar betaalbare vegan vleesvervangers verkrijgbaar zijn. Überhaupt is alles er betaalbaar, dus moest ik me behoorlijk inhouden om mijn gammele fietsje die nog net 1 boodschappentas handelen niet te erg te belasten. Mijn vorige fiets is daardoor gestorven. Ik kocht voor de verandering eens vies rogge... eh Fries roggebrood onder het motto 'pannenkoeken vond ik vroeger ook niet lekker' (tenminste, dat riep mijn moeder altijd, ik weet niet of ze de waarheid sprak of dat het gewoon een truc was). Bah bah bah, ik had er echt moeite mee om alles op te eten, maar weggooien is geen optie. Of ik roggebrood ooit lekker ga vinden? Ik betwijfel het. Ook de avocado kon de smaak niet redden. Als iemand een manier weet waarop het wel lekker is (zonder er een halve pot hazelnootpasta op te smeren), let me know. Want ik heb nu nog 6 plakken in de kast liggen. Ik maakte erna snel nog een kapje brood met pindakaas... Goed, fotogeniek is het wel.




Dan nu iets wat wel heel erg lekker was: couscous met kaneel (naar een receptje allerhande). Ik houd van kaneel. Ik gooi het dagelijks over een geschilde appel en vaak gaat er ook een snufje of twee door mijn ontbijt. Je begrijpt dus wel dat ik dit recept meteen wilde maken. Ik vind couscous ook super lekker + bonuspunten voor de bereidingstijd. Geen spectaculaire vegan maaltijd, maar in tijden van tentamens ideaal.

Deze salade at ik gisteren ook, een heerlijke combinatie waarbij je de rode ui fruit met wat kaneel en de tomaatjes daarna even bij mee bakt. De (volkoren) couscous laat je wellen in groentebouillon met wat rozijntjes erbij (deze zijn een beetje verdwenen op de foto). Ik had nog een grote zak rucola liggen om het mee af te maken, en eventueel kan je er nog 2 gedroogde vijgen in stukjes aan toe voegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten