Pages

22 april 2015

Dag 8 - Lunchen bij Baklust

Vandaag had ik afgesproken met vriendinnen om op onze vrije dag lekker in het zonnetje te gaan lunchen. Helaas was de zon nergens te bekennen, maar dat weerhield ons er niet van om toch in de buitenlucht te gaan zitten bij een hele leuke lunchroom. Op internet had ik wat gezocht naar tentjes in Den Haag waar je als veganist terecht kunt en zo ontdekte ik Baklust, dat maar 2 minuten lopen van mijn huisje is! Baklust is een biologische en vegetarische lunchroom met veganistische en gluten-vrije opties. Ze hebben allerlei ontbijtjes, broodjes, salades en soepen, quiches en zoete gerechten. We konden niet kiezen tussen een hartig of zoet, dus bestelde we het allemaal maar. Ik vond het heel leuk dat mijn vriendinnen ook vegan gerechten wilden eten, dus konden we alles lekker delen! Ik was heel erg benieuwd naar seitan, dus we kozen we voor een broodje gegrilde seitan en een mandje brood met verschillende smeersels (eindelijk een keertje géén humus). Na de lunch heb ik meteen een potje seitan gekocht om thuis een keer te maken, want ik vond het zo lekker. De veganistische taart bij Baklust is iedere keer anders, dit keer was er chocoladetaart! De amandel-roomtaart en de mango-sinaas-kokos taart (beide vegan) lijken me ook echt hemels, dus ik kom zeker nog een keertje terug.







's Avonds maakten we weer de mie met tofu, zo'n toch tofu-blok is best wel veel als je voor 1 persoon moet koken en 3 avonden tofu eten vind ik toch iets te veel van het goede. Een van mijn vriendinnen kocht nog een dubbele (!) milka oreo chocoladereep, tot nu toe hadden we nog geen avondjes samen zónder die reep, maar ik ben trots op mezelf dat ik hem heb weten te weerstaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten