Pages

22 april 2015

Dag 7 - Tofu met wokgroente en mie

Vandaag heb ik voor het eerst tofu gebakken. Ik heb eigenlijk geen flauw idee waarom ik het nog nooit eerder had gegeten, want het smaakte best wel goed. Om te voorkomen dat het een smakeloze bedoeling zou worden heb ik wel even gezocht naar inspiratie. Ik vond een recept van Jamie Oliver, het leek me dat er dan niks mis kon gaan :) Ik heb gekozen voor Japanse wok groente want ik ben dol op sugarsnaps en champignons.



Nodig voor 2 personen:
- 125 g mie, zonder ei
- 200 g tofu naturel
- 150 g Japanse wokgroente
- 2 tenen knoflook
- 3 cm geraspte gember
- 30 g ongezouten cashewnoten, grof gehakt
- 1 eetlepel sesamolie
- 2 eetlepels ketjap manis
- olie om in te wokken

Laat de tofu goed uitlekken en snijd daarna in blokjes. Marineer ze in ca. 5 min. in de ketjap en sesamolie. Kook de mie zoals aangegeven op de verpakking. Giet af in een vergiet, spoel met lauw warm water en laat uitlekken. Roerbak de tofu blokjes in ca. 4 min aan alle kanten bruin. Haal ze uit de wok en houd warm. Verhit wat olie in de wok en roerbak de wokgroente samen met de fijngesneden knoflook en gember voor ong. 4 minuten. Voeg de tofu blokjes toe met nog een eetlepel ketjap en bak nog 2 min. Schep de mie erdoor en verwarm je het nog even kort door. Strooi de cashewnoten en eventueel wat sesamzaadjes over het gerecht en eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten