Pages

4 mei 2015

Dag 19 - Vegan vlaflip

Stop waar je mee bezig bent, ren naar de winkel en haal het volgende: speculaas, (bosvruchten)jam, Alpro soja vanille dessert en naturel yoghurt, frambozen en bessen. Ik zal je zo uitleggen waarom.

Zondag was ik compleet gesloopt van werk en het weekend en at ik alwéér falafel met een groene salade. Soms is eten kopen voor 1 persoon best lastig en grotere porties zijn vaak voordeliger. Ik vond dat ik wel een lekker toetje had verdiend. Ik ben echt een toetjes-persoon. Als kind bleef ik er nog wel even voor aan tafel zitten en nu nog. Wanneer ik uit eten ga sla ik veel liever het voorgerecht over om nog een plekje te reserveren voor het dessert (en stiekem is dat ook het eerste waar ik naar kijk op de menukaart). Er stond al enige tijd een pak 'vanille dessert' van Alpro in de kast, los opeten is wel een béétje saai dus wat kun je er zoal mee doen? Vlaflip is the answer.



Ben je al naar de supermarkt geweest? Mooi.
Het is super simpel! Je kunt zelf de hoeveelheden kiezen naar smaak. Verkruimel de speculaasjes en verdeel over de glazen. Schep in elk glaasje een theelepeltje jam. Giet het vanille dessert op de speculaas en schep er daarna wat naturel yoghurt over. Maak het af met het fruit en eventueel nog wat grotere stukjes speculaas. Als je bevroren fruit gebruikt kun je het toetje nog even afgedekt in de koelkast zetten, zodat het fruit langzaam ontdooit. Dan heb je ook meteen een beetje siroop. Wedden dat je deze vlaflip binnen no time op hebt?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten