Pages

10 mei 2015

Dag 24 - Appel chips met kaneel



Er gaat bijna geen dag voorbij dat ik geen appel eet. An apple a day keeps the doctor away, right? Ik heb in ieder geval al jaren geen dokter meer gezien! Ik vind het leuk om af en toe te experimenteren met de manier waarop ik appel eet. Wel eet ik het bijna altijd met kaneel, een gouden combinatie. Vandaag heb ik appel chips gemaakt in de oven. Een super eenvoudig recept om een gezond alternatief voor chips te maken waar je geheel zonder schuldgevoel een schaaltje van kunt leeg eten. Je zou ze ook kunnen gebruiken als eetbare decoratie voor bij een luxe toetje. Ze waren een stuk knapperiger dan ik had verwacht, dit ga ik vaker maken! Zo doe je het:

Bereiding:
Gebruik 2 appels voor een volle bakplaat. Verwarm de oven voor op 100 graden. Verwijder het klokhuis maar laat de schil er om, snijd de appel in dunne plakken en leg ze op een bakplaat. Meng in een kom de kaneel met het suiker en bestrooi de helft over de appel schijven. Draai de schijven om en strooi de rest over de andere kant. Zet de bakplaat voor 120 minuten in de oven en check tussendoor hoe het er mee gaat. Je huis zal heerlijk ruiken. Laat even afkoelen en klaar zijn je healthy chips!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten