Pages

14 mei 2015

Dag 28 - Frambozen-banaan yoghurtsmoothie en andijvie-noten pasta

Vandaag had ik zin om de dag te beginnen met wat frisse yoghurt en muesli, maar ook met een fruit smoothie. Waarom niet gewoon allebei? Ik pureerde wat bevroren frambozen met een banaan in de blender en goot dit samen met soja yoghurt in een glas. Onlangs had ik ontbijtgranen van Dorset Cereals gekocht, het was namelijk in de aanbieding en ik ben ook hyper-gevoelig voor mooie verpakkingen dus ik nam gelijk 3 doosjes mee. Vandaag at ik de cranberry, cherry & almond muesli. De smaak vond ik niet zo bijzonder, en er zitten maar weinig en hele dunne 'schijfjes' amandel in, maar het was wel lekker knapperig in de yoghurt-smoothie.


In de middag ging ik weer lunchen bij Baklust, dit keer samen met mijn huisgenootje. Ik koos voor het broodje seitan, dit is toch wel een stuk lekkerder dan de seitan die ik vorige week zelf maakte. Er is blijkbaar een nieuwe eigenaar bij Baklust en ik ben erg benieuwd wat er mee gebeuren gaat. De foeilelijke -maar zeer gezellige- okergele muren waren nu wit geschilderd en de menu kaart had een nieuwe layout gekregen (ik vond de vorige wel veel leuker). Gelukkig blijven ze wel biologisch en vegetarisch.

Voor het avondeten maakte ik een gerecht dat ik al superlang niet meer had gegeten. Pasta met andijvie, rode ui en geroosterde hazelnoten. Deze foto is van toen ik nog thuis woonde, nu koop ik altijd volkoren pasta.

Nodig voor 2 personen:
- 150 gram volkoren penne
- 200 gram gesneden andijvie
- 1 rode ui
- 40 gram hazelnoten
- 2 eetlepels olijfolie
- 1/2 eetlepel bruine basterdsuiker
- 1 theelepel balsamico azijn
- ovenschaal

Verwarm de ovengrill voor. Snijd de ui in parten en doe deze in de ovenschaal met de azijn, suiker en 2 eetlepels olie. Zet deze voor onder de grill voor 20 minuten. Schep af en toe. Kook de pasta gaar volgens de verpakking. Rooster de hazelnoten in een koekenpan tot ze een beetje bruin zijn. Roerbak de andijvie in ongeveer 3 minuten beetgaar en breng dit op smaak met een beetje peper en zout. Verdeel vervolgens over de pasta, schep de ui en hazelnoten erover.




Later in de avond deed ik nog een poging tot bananenijs maken. De vorige keer had ik er wat amandelmelk bij gegoten omdat de blender de banaan niet pakte, maar dit was toch net even teveel en toen kreeg ik een soort slush substantie. Tevergeefs gooide ik er toen nog wat half bevroren frambozen bij maar dit had alleen invloed op de kleur (wel positief). Deze avond had ik wat meer bananen in plakjes in de blender gedaan met extra stukjes mango en zag het er eigenlijk heel goed uit! Omdat ik nog niet echt trek had in ijs zette ik het nog even in de vriezer. Om het vervolgens compleet te vergeten. Dan heb je dus keiharde bevroren bananenpuree. Zucht...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten